Uit eigen ervaring: Gouden tip voor je agenda

Bijgewerkt op: 10 jan. 2021

Meestal ben ik voor onze reizen goed voorbereid maar deze zomer ging het mis. Al van bij het plannen was ik er heilig van overtuigd dat we op onze laatste dag nog allerlei dingen konden doen. We zouden immers pas 's avonds laat terugkeren naar België. Ik was er zelfs zo zeker van dat ik het niet nodig vond om te dubbelchecken. Ook op reis negeerde ik alle signalen die me - achteraf gezien - er toch even bij hadden moeten doen stil staan of ik het wel bij het rechte eind had. We veranderden de laatste verblijfplaats, manlief vroeg nog of de data klopten. Ja hoor, daar was ik zeker van. De avond dat we moesten vertrekken namen we afscheid van onze chauffeur met wie we een groot deel van de tijd hadden opgetrokken. Hij vroeg terloops hoe laat we die avond vertrokken. Neen hoor, antwoordden we in koor, dat is morgen pas! Online inchecken was al gebeurd. Het verbaasde ons dat we dat al zo vroeg konden. Normaal is dat pas 48 uur voor vertrek. De laatste dag was iedereen heel relaxed. We genoten van de laatste activiteiten en gingen nog lekker eten. Omwille van het verkeer vertrokken we tijdig naar de luchthaven. De vlucht verscheen nog niet op het scherm. Pas wanneer de latere vluchten verschenen en de eerste vluchten van de volgende dag merkte ik de fout op. Onze vlucht zou om 00:35 vertrekken, alleen waren we daar 24 uur te laat. Aanvankelijk was het nog grappig. Al snel werd het bittere ernst toen de luchtvaartmaatschappij onze fout bevestigde. De vluchten moesten herboekt worden. Uiteindelijk zijn we nog twee dagen langer gebleven. Een dure fout! Blijkbaar zijn er wekelijks andere passagiers die dezelfde fout maken. Daarom deze tip voor jullie!