5 tips om beter te plannen

Ben je vol goede moed begonnen om je activiteiten beter te plannen maar loop je vast? Deze 5 tips helpen je vast op weg.

  1. Hou rekening met (regelmatig) terugkerende verplichtingen of taken. Denk aan eten klaarmaken, schoonmaken, boodschappen doen, administratie in orde brengen... Door deze dingen op te lijsten, krijg je pas een goed zicht van je beschikbare tijd.

  2. Plan voorbereidingstijd in: je klaarmaken voor een afspraak, verplaatsingstijd, materiaal klaarzetten...

  3. Plan 70% in, 30% hou je vrij. Zo heb je voor onverwachte dingen, om taken in te halen of voor taken die meer tijd kosten dan je had voorzien.

  4. Een taak die niet volledig is afgeraakt, plan je opnieuw in. Doe dat tot de taak helemaal klaar is. Wist je dat onafgewerkte taken voor meer stress en onrust zorgen dan taken waar je nog niet aan begon?

  5. Blokkeer tijd voor wat jij belangrijk vindt: tijd voor jezelf, je hobby, wanneer voor jou de dag er op zit e.d.


Veel succes met de tip! Geef een seintje als je nog vragen hebt.

Zit je ergens vast, contacteer me voor een vrijblijvend gesprek.